Fikir

BIASAKAN YANG BETUL, BETULKAN YANG BIASA
Video Pasif Affiliate

Jumaat, 11 Mac 2011

BILA AGAMA DAN POLITIK JADI BISNES

..........Hendak mengubah sejarah kita kena belajar dari sejarah dulu. Mereka yang menjual rohnya pada syaitan kerana takut kehilangan harta dunia tapi tidak takut pada perintah Allah matinya dalam kesengsaraan, kesesatan dan kehinaan.


Mereka yang telah berjanji dalam solatnya 'tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah' dan berjanji didepan Allah, 'bahawa hidup mati dan ibadatnya semata-mata kerana Allah' mesti berani membuktikan dengan tindakan, mesti sanggup menghadapi risiko yang besar untuk menyampaikan yang haq. Penulis tak perlu takut dengan ugutan-ugutan Pak Menteri sebab Tuhan sentiasa berada bersama orang-orang yang benar. Sebesar-besar jihad adalah kerana berani berkata benar didepan pemimpin yang zalim.


Negara dan bangsa kita ditimpa bala bencana hari ini kerana kurangnya manusia yang berani berterus-terang dan berani berkata benar. Banyak sangat pembohong dan pendusta, hidup dalam kemunafikan. Kalau nak negara aman, kemungkaran mesti didedahkan. Malaysia Boleh, Penulis Boleh !


Kalau terasa diri berdosa, cepat-cepatlah bertaubat. Kalau sakit cepat-cepatlah berubat supaya orang lain tidak tahu pasal penyakit berjangkit yang ada dalam diri kita.


Manusia hari ini lebih cintakan duniawi berbanding akhirat. Padahal kematian adalah satu perkara yang mesti dan pasti. Sebodoh-bodoh manusia, 'bongol' adalah manusia yang takut mati, tamak, bakhil dan hidup macam ceti. Sikitpun tak ada rasa simpati terhadap saudara sesama Islam.


Sudah ramai sangat orang dikeliling para pemimpin hari ini yang bersikap macam burung kakak tua. Mereka berpolitik untuk hidup. Agama dan politik sudah menjadi satu bisnes.




..oleh  S.H.ALATTAS (Pak Habib)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...